Etiketter

, ,

Det är inte alltid jag hinner ut med kameran under en helg, men oftast blir det endera lördagen eller söndagen. Sedan händer det att det blir båda dagarna eller i sällsynta fall till och med två gånger samma dag. Så var det för några helger sedan. Först en tur till närbelägna Högstorpskogen på förmiddagen, därefter på eftermiddagen till den nästan likna närbelägna Fyllerydsskogen för att se om skunkkallorna hade börjat vissna (de blommar i mitten på maj). Det hade de inte och de var i samma gröna skick även i dag när vi sprang förbi – ett av de alldeles för få löppass jag företar mig… Så det är bara att vänta ytterligare någon vecka innan de får några intressanta färgskiftningar.

Som ni kanske har uppmärksammat har jag snöat in på landskapsbilder med snäva utsnitt alternativt intima landskap (kaosartade landskap). Så även i detta inlägg där de flesta bilder befinner sig i gränslandet mellan en tämligen ren bildyta och en mer rörig. I det senare fallet hoppas jag att bilden ändå lyckas förmedla någon slags harmoni med mer eller mindre tydliga ytor, mönster och linjer. Det är svårt att komponera dessa bilder och jag har inga illusioner om att jag skulle ha lyckats speciellt bra… Men tränar man ofta så kanske det så småningom blir en och annan lyckad bild!

20140913-0035

Trikoloren

20140913-0029

Kaosskog

20140913-0016

Trollskog

20140913-0011 20140913-0012 20140913-0007

20140913-0042

Knäckt

