Etiketter

, , , , ,

När övriga i familjen snörar på löparskor och tar på träningskläder händer det att jag hänger med på deras skogstur. Ibland med skor och kläder lämpliga för löpning, men minst lika ofta tar jag istället på kängor och greppar tag i kamera och stativ! Får då lite dåligt samvete för missad välbehövlig fysisk motion, men samtidigt är det en stor utmaning/träning för öga och hjärna att komma hem med vettiga bilder efter cirka 30 minuters vistelse i det gröna elementet.

En av dessa gånger där kameran valdes före löparskorna var för två veckor sedan. Bilen stannades några få kilometer söder om Växjö och jag hade bestämt mig för att använda makroobjektivet. Ett par bilder ur den lilla bildskörden från denna mitt-på-dagen-fotograferingen:

20141109-000920141109-0012Nästa gång jag hoppade över motionen och tog kameran istället var förra helgen (ja ja, det var bara en vecka mellan överhoppen). Då körde vi till Bokhultet och klockan hade rusat iväg till sen eftermiddag, cirka 30 min före solnedgång denna molniga mörka dag. Men ljuset var underbart och det var åter dags för intima ”stökiga” landskap!

20141115-000220141115-0005

 

