Etiketter

, , , ,

Så snabbt försvann den första snön… Väderomslaget natten till nyårsafton tog knäcken på det tunna snötäcket, men jag hann ut på nyårsaftonseftermiddagen för att ta lite bilder i diset och den försvinnande snön. Med ryggsäcken på ryggen och stativet över axeln gick jag iväg till ett litet bokskogsområde ca 3,5 km från bostaden och började leta motiv. Strax innan jag var framme upptäckte jag det första motivet som jag tycker gör sig allra bäst i svartvit.

20141231-0001Sedan var det bara en kort bit kvar innan jag var framme vid målet. Det var riktigt inspirerande att tillbringa ca en timme i denna skog, som jag allra varit och fotograferat i men flera gånger cyklat på grusvägen som går igenom området. Kommer definitivt att återvända dit igen, med eller utan snö på marken och träden!

20141231-0021-2

20141231-0014 20141231-0003

 

