Etiketter

, , , , ,

I den gångna helgen gick jag nästan samma runda i Högstorpskogen som jag gjorde i mitten av januari, med den stora skillnaden att denna gång fanns ett lager mer eller mindre fastfrusen snö på träden. Detta tyngde träden och speciellt den rangliga björkslyn hade svårt att hålla sig helt upprätt. Det uppstod lite snöklädda trädportaler – helt klart kändes det mer högtidligt än vanligt att röra sig i denna skog. Landskapet var mycket annorlunda jämfört med en vanliga vinterdag: mjukare och än mer inbjudande. Men det gällde att tänka sig för innan man klev ut i den orörda snön för att hitta en bra komposition – jag ville inte att mina skospår i snön skulle vara en del av bilderna. Den delen lyckades jag bra med, men det vara svårare än jag tänkte mig att göra rättvisa åt det fina landskapet. Hur som helst, här följer några bilder som försöker förmedla den känsla av stillhet och skörhet jag upplevde under den lilla turen.

20150201-000720150201-001820150201-002320150201-002920150201-0031

