Etiketter

, , ,

I lördags var det gråväder, lite disigt och småruggigt. Kände ett behov av att lufta kameran. Jag satte på makroobjektivet och lämnade all annan kamerautrustning hemma förutom ett extra minneskort. För ovanlighetens skull, numera, lämnade jag även stativet hemma. Detta gav en massa begränsningar. Valet av utrustning innebar förstås att det skulle bli svårt med stora skärpedjup och att ISO-talet fick skruvas upp för att få tillräckligt korta slutartider som matchade brännvidden. ISO-talet fick jag därmed hålla i intervallet 800-1600, definitivt inte optimalt för naturbilder. Men jag tycker att det fungerade bra. Makroobjektiv behöver inte betyda makrobilder. Det blev som ni ser nedan även några ”normala” bilder också. För ovanlighetens skull väljer jag att visa de flesta bilderna i svartvitt. Kanske faller det dig i smaken?

[Klicka på valfri bild för att se en större version.]

