Etiketter

, , ,

Jag fick plötsligt bråttom efter frukosten i söndags. En koll på väderprognosen visade att det skulle bli snöblandat regn vid elvatiden, så det fanns inte så mycket tid att vifta med om jag ville ut i naturen och fotografera. Och det ville jag! Så det blev till att trotsa den kraftiga blåsten och hotet om kall väta från himmeln. Tack och lov kom inte busvädret förrän lite efter tolvslaget så jag fick möjlighet att jobba med fler motiv än vad jag hade föreställt mig.

Inledningsvis blev det bilder som innehåller många spretiga grenar och kvistar. Det är en en typ av bilder som jag gillar mer och mer. Här i Bokhultet hittade jag områden som som såg regnskogsaktiva ut (med frånvaro av löv). Eller är småländska träskmarker en bättre etikett på bilderna?

[Klicka gärna på en bild för större format!]

Sedan blev det lite mer traditionella naturbilder, men utan himmel och med andra typer av dominerande bildelement.

