Etiketter

, , , ,

Efter besöket i Linnés Råshult, som jag skrev om i förra inlägget, styrde vi tre grabbiga gubbar färden några kilometer bort till Höö naturreservat strax väster om det lilla samhället Diö. Döm om vår förvåningen när det var fullt med bilar på parkeringen och bilar stod parkerade längs den lilla grusvägen. Nog för att det är fint i naturen på våren, men ändå… Jag kom då på att jag på en handskriven skylt i Diö läst något kosläpp och en pil åt det håll vi körde. Och kosläpp lockar tydligen stora folkmassor i alla åldrar. Nåväl, vi parkerade längs vägen och begav oss snabbt till det bord vi visste fanns i närheten. Efter välförtjänt(?) lunch gav vi oss ut på en givande fotorunda i naturreservatet. Det fanns inget överdåd av vårblommor här heller, men det fanns många intressanta träd som höll på att slå ut. Det gillar i alla fall jag! För att bryta det kanske monotona trädtemat i detta inlägg finns även en bild på en märklig hög stenar. Om den är naturlig eller av människohand staplad vill jag låta vara osagt, men visst går det associera stensamlingen till en bäver (i alla fall om man för sina barn läst böckerna om Castor)? Du får kanske en annan association till stensamlingen?

[Klicka gärna på valfri bild för att se den och övriga i större format.]

