Etiketter

, , , , ,

En ledig fredag i augusti blev det en utflykt till Djupgöl utanför Kosta med ambitionen att ta en stilla runda i området och samtidigt genomföra två aktiviteter: orientering (Naturpass) och fotografering. Medan jag stilla letade mig fram i skogen mellan kontrollerna höll jag ögonen öppna efter trevliga fotomotiv. Medan jag gjorde det hade hustrun mer traditionellt högre hastighet mellan kontrollerna och i motsatt riktning från vår gemensamma utgångspunkt. Efter en lagom stund återsamlades vi och njöt av fikastunden. Räknar man antalet hittade kontroller var jag naturligtvis långt efter hustrun, men det var ju inte min ambition att rusa fram bland blåbärs- och lingontuvorna i den vackra naturen. Och hade det varit min ambition, hade jag säkert ändå kommit till korta mot hustrun i antalet hittade kontroller!

Samma dags kväll blev det cykelpicknickutflykt med goda vänner. Med ordentligt laddade matsäckar begav vi oss till Tegnabysjön. Efter att molnen släppt några droppar på oss kunde vi njuta fullt ut av mat och dryck innan vi trampade hem igen, nöjda med vår ca 40 km långa utflykt.

