Etiketter

, , , , ,

En trio medelålders killar drog i mitten av oktober till Hanö, denna pärla i Hanöbukten som nås med Blekingetrafikens båt från Nogersund utanför Sölvesborg. Efter 25 min i gropig sjö nådde vi Hanö, utan att bli sjösjuka trots att båten rörde sig kraftigt både vertikalt och sidledes. På ön tillbringade vi fem timmar, vilket var det längsta möjliga utan övernattning. Vi gick först söderut mot Äspudden, men innan vi kom ända fram tog vi vägen till Vindhalla. Föga förvånade det oss att tiden rann iväg, vilket innebar att vi inte hann till norra delen av ön och därmed inte till den ikoniska bönsäcken. Tyvärr lyckades ingen av oss att fånga Hanös hjortar på bild, även om vi skymtade dem vid några tillfällen.

Jag hade för ovanlighetens skull svårt att hitta bra intima landskap (läs ”kaosmotiv”), det brukar jag inte ha på Hanö! Bild 3, som enligt min bedömning faller inom ”kaosområdet”, har jag kämpat med i efterbehandlingen för att den ska förmedla något av det jag upplevde på plats, men jag är inte helt nöjd.

Klicka och bläddra mellan bilderna för bästa bildupplevelse!